понеделник, 1 февруари 2010 г.

Краят на скорпионите

В унисон с лошите новини в края на януари, дойде и съобщението от официалния сайт на немската група The Scorpions. Първо пред феновете си те обявиха, че тази година е последна в тяхната кариера и след последния си албум и турнето през лятото, те спират да съществуват като група. Тяхното желание вероятно е продиктувано от факта, че искат да се оттеглят достойно от сцената подобаващо и да не правят завръщания. След 45 години и 22 албума те слагат край, края на скорпионите. Група, която е основана в Хановер, който също е близък до мен като град, от Рудолф и Майкъл Шенкер, а по-късно и от Клаус Майне, става уникална със своя неповторим стил. Тази група е дълбоко свързана с моите спомени от края на 80-те и началото на 90-те години на ХХ век, както и с моята зодия. Много от песните им са ми повлияли през годините, а именно техният концерт на стадион "Васил Левски" в София през 1993 години беше мой първи на любима чуждестранна група. Тогава се събраха над 25 000 души, а аз бях точно пред сцената и преживяването бе уникално за мен и моите приятели. След това са идвали още два пъти в България през 2005 и 2009 в Каварна, но на тези концерти не съм присъствал. Помня как се опитвахме да рисуваме тяхното лого на тетрадките си, а факта, че учехме немски, ни помагаше да четем повече за тях в списание "BRAVO". В началото на промените в България винаги звучеше техния "Вятър на промяната"/"Wind of change". Във връзка с моята професия и призвание култова си остава песента им "Holiday". Няма да ми стигне страницата да изброявам любимите ми техни песни и текстове, затова ще им благодаря за всичко през годините и ще пусна много любима песен, с коята искам да кажа, че още ги обичам :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар