четвъртък, 22 март 2012 г.

Без кафе

От 29 февруари спрях да пия кафе. Отново. Избрах датата случайно, но сега се замислям, дали бих издържал до следващия 29 февруари, който е след 4 години. Причината да спра да пия кафе е, че то ми действаше неблагоприятно напоследък предвид лошите неща, които ми се струпаха накуп. Зная, че по принцип имам високо кръвно, което лекувах постоянно 2 години, и тогава също не пиех кафе. След това си позволявах по едно сутрин, а от три години насам и едно следобед.

Кафе пия от студентските ми години. За мен това се превърна в ритуал. Преди да отида на лекции задължително си оставях време да се насладя на сутрешното кафе и сутрешния вестник. Предпочитам дълго кафе по възможност Lavazza или Illy със суха сметана по възможност Coffee mate и три лъжички захар. Пиех кафето си бързо. Не мога да да стоя половин час на едно кафе и не обичам да го пия прав, на път за работа, в кола или в градския транспорт. Не знам, дали ще ми липсва, но засега резултатът от липсата му ми се отразява добре. Не съм чак толкова нервен и спокойно решавам трезво различни казуси в работата и личния живот. Сега пия чай от мента и чай от лайка, ванилия и мед.

В забързаното си ежедневие се привързваме към различни неща като пиенето на кафе и после не може да си представим как бихме живели без кофеин. Заблуда е, че той ни събужда, но за хора с ниско кръвно е благодат. Забелязах, че откакто не пия кафе, спя по-добре и сутрин съм по-свеж и работоспособен. Трябва да призная, че имах два момента, в които ужасно много ми се пиеше кафе, а и самата му миризма ме изкушаваше, но точно така се калява волята. Разбира се, може и да се отдадеш на изкушението. В крайна сметка ние сами си поставяме граници и избираме какво да правим или да не правим.

Тъй като не пия алкохол и не пуша цигари, не бих могъл да направя сравнение, какво е да ги спреш и дали настина има абстиненция като при наркотиците, но мисля, че при толкова източници на стрес, бих могъл да се лиша от кафе и така спокойствието се настани в моите дни. Какво пия ли? Вода, чай и швепс битер лимон. Има такова изобилие от чайове, че топлата напитка може да присъства под различна форма и аромат в моите сутрини.

А как пиех кафето ли? Дълго, сутрин понякога късо, с три лъжички или пакетчета захар и суха сметана. Начинът на пиене пък бе като пиене на шотове, според мой колега, или прекалено бързо на един дъх, според мой приятел. Но утре сутрин като се събудите, налейте си още една чаша с кафе и пийте и за мен :)



Илюстрация: foursquare

Няма коментари:

Публикуване на коментар