сряда, 21 април 2010 г.

В парламента

По случай деня на Конституцията, който се празнуваше на 16 април по повод на 131 години от приемането на Търновската конституция, Парламентът отвори врати на 17 април, събота от 10 до 16:00 часа. Винаги съм подкрепял инициативите за отворени врати на институции и други места с ограничен за граждани достъп. Ние с дъщеря ми отидохме към 11:00 и прекарахме точно един час там. Влизаше се през задния вход откъм катедралата и всеки минаваше щателна проверка за сигурност. Бяхме в кулоарите, видяхме на втория етаж залите "Изток" и "Запад", влязохме в пленарната зала и дъщеря ми се зарадва най-много на звънеца. Напливът в началото не беше голям, но се увеличи към обяд. В крайна смека се оказа, че над 6 500 души са посетили бялата сграда. Разгледахме снимките на всички председатели на Народното събрание, както и различните конституции, изложени във витрините.

Най-голям интерес за мен бе изложбата "Реликви на българската държавност", в която Българското хералдическо и вексилоложко общество, чийто член съм аз, също има участие с 12 табла на стари гербове, намерени в западноевропейски гербовници. Самата изложба бе най-вече в източното крило на Парламента, а аз успях да заснема всички експонати. Към края на обиколката на дъщеря ми и доскуча и затова не стояхме повече, а бяхме видяли вече всичко възможно. След това я заведох в Природонаучния музей, а разходката завърши с обяд в Happy. Два дни след това дъщеря ми разправяше на всеки, че е ходила в Народното събрание, че много и харесало, а най-вече звънчето :)

Дано да успеем да я научим да уважава институциите и да спазва законите и правилата още като малка и да почита националния герб, знаме, химн и конституция. Останалото ще зависи от нея в бъдеще.

Ето и снимките от този ден.

Няма коментари:

Публикуване на коментар