сряда, 5 август 2009 г.

Прогноза

Миналата седмица успях да гледам филма "Прогноза" на Зорница-София. Трябва обаче да призная, че не съм гледал "Мила от Марс", но и това смятам да поправя в най-скоро време. В киносалона бяхме общо трима души, а филмът ме грабна от самото начало. Веднага разпознах кафето в Лондон като това в градинката на Софийския университет, но това не успя да развали добрите впечатления от филма. Освен този факт не ми хареса и историята за риболова на хърватина през войната, който заради това, че му откраднали червеите и такъмите в родината му, едва ли не се отказва от хърватското си гражданство. Вярно е, че не съм рибар, но все пак това ми се струва много тъпа причина. Всичко друго във филма е ок и бих го гледал още веднъж. Любовната история, балканските страсти и територии и страстта към пътуване, търсенето на остров и поренето на вълните беше чудесно. Страхотна игра и на Асен Блатечки като македонец, а Юлиян Вергов и Део също си пасват добре в ситуацията. Загубата на кучето ме трогна, тъй като наскоро преживях подобно нещо. В крайна сметка народите на Балканите си приличаме по повече неща, а новото и модерното ни свързва повече, отколкото старите закостеняли представи. За пореден път мисля,че всеки трябва да пътува повече и да види останалите нации как живеят, за да разберем, че доста от старите поверия са илюзии. Повече за сюжета на филма може да прочетете тук. А прогнозата е за вятър и дъжд :)

Официален сайт на филма

1 коментар: