вторник, 25 януари 2011 г.

Туристът - филмът

Заглавието "Туристът" вече го срещнах на три пъти през 2010, а явно през 2011 ще успея да видя филма и прочета книгите с това заглавие. Противно на традицията започнах с филма. Знаете, че винаги съществуват различни мнения за филми, правени по книги и в зависимост от това, дали си чел първо книгата или гледал първо филма, следват и мненията. Обикновено като четеш книга и формираш в съзнанието си някакви образи на героите и като видиш после кои са избрали за тях за филма, често те се разминават с твоите и не си доволен от филма. Другото, което прави впечатление при прочит на книгата и гледане на филма след това, е, че доста от нещата не намират място във филма и това е съвсем нормално заради времетраенето.

Гледах филма в салон с още 4 зрители и не бях чел нищо за него. Един приятел само беше споделил, че е останал разочарован, но аз реших да проверя лично за себе си как ще го възприема. Тримата актьори Джоли, Деп и Бетани играят чудесно. Фонът на снимките също е чудесен (Париж и Венеция). Бележките и тайнствеността също бе добре измислена, но шпионските игри ми дойдоха в повече. Филмът е хубав, но още по средата ми стана ясно, че ще има някакъв обрат и разказът ще е с неочакван край. Въпреки това и рушенето на ценни неща във Венеция "Туристът" ми допадна. Хареса ми и включването на Янус, който е римски бог на началото и края и на него е кръстен и месеца, в който гледах филма. За първи път Анджелина Джоли не ми се видя чак толкова привлекателна, но не зная защо (може би сенките на очите бяха прекалени). Филмът не натоварва и има хубави фрази, пейзажи, а най ми хареса пътуването с влак и летището и гарата, до които се стига и с лодка (все пак са във Венеция). Бил съм във Венеция, но до гарата и летището не съм стигал. Гледайте филма! Заслужава си. Аз пък ще прочета книгата "Туристът" на Богдан Русев и след нея и книгата със същото заглавие, по която е направен този филм.